Kunstig intelligens

ChatGPT, kunstig intelligens og digitalisering

Politisk verksted

Digitalisering

Vi må engasjere oss i en grundig diskusjon om digitaliseringens innvirkning på samfunnet og utvikle en politikk som ivaretar innbyggernes behov, sikrer rettferdig fordeling og fremmer innovasjon på en etisk god måte.

I Norge er det en sterk tradisjon for å se at ny teknologi også trenger ny politikk. Vi må ha en klar mening om hvor vi som samfunn vil med teknologiutviklingen, og lage en politikk som tar oss dit.

Vi i Arbeiderpartiet mener at de sosialdemokratiske verdiene må ligge fast og styre valgene vi tar: Fellesskapsløsninger, økonomisk fordeling, arbeid til alle, like muligheter for alle, trepartssamarbeidet og at vi tar kontroll på samfunnsutviklingen.

Fremtiden skaper vi best sammen!

Politisk verksted

Tirsdag 30.januar kl 19:00 på Lundetunet

Du trenger ikke å være medlem av Arbeiderparti for å delta. Ta gjerne med en kollega, en venn, nabo eller et familiemedlem.

David Norheim

david-norheim-small
– Avdelingsdirektør for forretningsutvikling, Brønnøysundregisteret

David Nordheim jobber til daglig i Brønnøysund registeret som avdelingsdirektør for forretningsutvikling. Han deltar i flere sentrale organ som skal koordinere og utvikle digitale tjenester for fremtiden. Han kjenner godt de utfordringer som vi står overfor og hva vi kan vente oss i fremtiden. Han kommer til Lundetunet og innleder på politisk verksted.

Er du nysgjerrig eller har meninger om hvordan Norge best kan møte den digitale fremtiden, er du hjertelig velkommen.

Ny politikk

Fire elementer må på plass i en ny sosialdemokratisk politikk innenfor teknologi og digitalisering:

• Teknologi som løser samfunnsoppgaver
  • Mer rettferdig fordeling og den norske modellen
  • Bedre regulering
  • Forsvarlig utvikling og digital sikkerhet

Norge ligger i front internasjonalt i digitaliseringen av samfunnet vårt. Våre innbyggere har høy digital kompetanse og både næringsliv og offentlig sektor er offensive i å ta i bruk nye digitale løsninger og tjenester.

Digitalisering bilde 1
Digitalisering bilde 2
Digitalisering bilde 3

ChatGPT og kunstig intelligens

Ny teknologi og kunstig intelligens (KI) vil endrelivene våre. Høsten 2022 fikk ChatGPT hundre millioner brukere på kort tid. KI er allerede en del av teknologien rundt oss, fra e-postsortering til dronebruk i krig. Denne raske utviklingen krever politisk styring for å sikre at teknologien faktisk tjener samfunnet, og ikke omvendt.

Gratis og en fin møteplass

Det koster selvfølgelig ingen ting å delta og det er en fin plass å bli kjent med andre som er interessert i politikk og fremtiden.

Har du spørsmål:

send epost til [email protected]

eller ring Willy Dorholt (mob 970 24 791)