Representant

Jostein Rønningen

Jostein Rønningen tar gjenvalg i årets kommunevalg. Han har lag fartstid og kjenner det politiske miljøet i kommunen godt.

Profilbilde Jostein

4. kandidat    //   Jostein Rønningen, lærer og bor på Lanna

Jostein er tilbake etter ei pause i lokalpolitikken, og sier dette om hvorfor han ønsker å engasjere seg:

- En lokalpolitiker arbeider på frivillig basis for verdier som føles viktige. For meg er det å stå opp mot høyrekreftenes møysommelige undergraving av rettigheter og sikkerhet for arbeidstakere, eller stadige forsøk på å privatisere blant annet skolen, noe som jeg er opptatt av. Det viktigste uavhengig av politisk ståsted er å stille seg til disposisjon og gjøre en innsats for lokalsamfunnet og folkestyret. Slik kan man representere folket for en periode og være ombudsperson etter beste evne.

For meg oppleves det som en plikt å være med å praktisere demokratiet og slik sett bidra litt til at kommunen består og utvikles til det beste for befolkningen.

Noen hovedområder som engasjerer: Kultur, bevaring av kulturminner og herunder bibliotek. Bibliotektilbud er et lavterskel-tilbud som det er viktig å bevare i begge tettsteder.