Gjengen

Listekandidater for Nome Arbeiderparti

Nome arbeiderparti stiller med en knallsterk liste til kommunevalget 2023. På nominasjonsmøte den 24.november ble 23 forventningsfulle medlemmer valgt til å stille som kandidater til neste kommunestyret.

Jostein, Marita, Linda og Willy

Linde Thorstensen er 39 år og bosatt på Ulefoss. Hun er utdannet Sosionom og arbeider som jobbspesialist i NAV Midt-Telemark og Nome. Hun er leder av Nome arbeiderparti og har en periode bak seg i kommunestyret. Hun er partiets ordførerkandidat og er klar for å ta over stafettpinnen etter Bjørg Tveito Lundefaret som har hatt 12 år med ordførerklubben.

Willy Dorholt bor også på Ulefoss, er 54 år og har i «alle år» jobbet på Ulefos Jernværk, noe av tiden som hovedtillitsvalgt. Han er oppvokst i Lunde. Willy var politisk engasjert i sine yngre dager, både i AUF og flere perioder i kommunestyret. Vi er glade for at han etter ei lengre pause igjen ønsker å engasjere seg i lokalpolitikken.

Marita Nordskog jobber som bedriftsrådgiver ved NAV Arbeidslivssenter og har lang og variert erfaring fra arbeidslivet. Er opptatt av at næringslivet får i størst mulig grad forutsigbare rammevilkår, som igjen trygger arbeidsplasser og er med å bidra til nyskaping og utvikling i lokalmiljø. Ivareta natur og nærmiljø som gir gode oppvekstsvilkår og hvor folk har lyst til å bo. Likeså ivareta mulighetene for opplevelser knyttet til mattradisjoner og reiseliv.

Jostein Rønningen tar gjenvalg i årets kommunevalg. Han har lag fartstid og kjenner det politiske miljøet i kommunen godt. I dag er Jostein koalisjonsleder for Arbeiderpartiet og Senterpartiet som har ett politisk samarbeid i inneværende periode. Han er lærer ved Holla 10-årige skole.

Nome arbeiderparti stiller med i alt 23 på sin liste, og alle er klare for sammen for å gjøre Nome til et bedre sted.

Liste